تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

    پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا

    پیوند ها

    آمار بازدید

    • بازدید امروز : 33
    • بازدید دیروز : 145
    • بازدید کل : 71397

    پایان نامه تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با ...


    متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    دانشگاه تبریز

    دانشکده اقتصاد مدیریت و بازرگانی

    گروه مدیریت

    پایان‌نامه

    برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش استراتژی

    عنوان

    تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با تاثیر تعدیل کنندگی نوآوری و یادگیری سازمانی

    استاد مشاور

    دکتر اژدر کرمی

    خرداد 1393

    برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود

    (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

    تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

    (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

    چکیده

    امروزه سازمانها با محیطهای پویا و به شدت رقابتی روبرو هستند و برای اینکه بتوانند در چنین محیطهایی به حیات خود ادامه دهند، به ابزارهای جدیدی برای بقای خود در عرصه رقابت نیاز دارند. از جمله این ابزارها، هوش رقابتی و مدیریت دانش می باشد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با نقش تعدیل کنندگی یادگیری سازمانی و نوآوری می باشد.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جهت سنجش هوش رقابتی از 3 بعد هوش بازار، هوش رقبا و هوش تکنولوژی ، برای مدیریت دانش از 3 مولفه، جذب دانش، تفسیر دانش و به کارگیری دانش، برای یادگیری سازمانی از 4 قابلیت تعهد مدیریتی، دید سیستمی، فضای باز و آزمایشگری و انتقال و یکپارچه سازی دانش، جهت سنجش نوآوری از دو بعد نوآوری محصول و فرایند و سرانجام جهت سنجش عملکرد سازمانی از ابعاد معرفی شده توسط کاپلان و نورتون ( بعد مالی، مشتری، فرایند داخلی و بعد یادگیری و رشد) بهره گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکتهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی تبریز میباشد که حجم نمونه آماری نیز همان جامعه آماری تعیین شده است. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و Lisrel استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که تمامی فرضیات به غیر از فرضیه 3 تائید شده اند. همچنین نوآوری و یادگیری سازمانی به عنوان متغیرهای میانجی تاثیر مستقیم هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد را تقویت می کنند.

    عناوین................................................ ......... ... .................................................................... ...صفحات

    • فصل اول: کلیات پژوهش

    1-1 مقدمه ................................. 2

    1-2 بیان مسئله .................... 3

    1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش 4

    1-4 اهداف پژوهش .................. 6

    1-4-1 هدف کلی .......................................................................................................... 6

    1-4-2 اهداف فرعی ................................................................................................. 6

    1-5 سؤالات پژوهش ..................................................... 6

    1-5-1 سوال اصلی .............................. 6

    1-5-2 سوالات فرعی ........................... 7

    1-6 فرضیات پژوهش .............. 7

    1-7 مدل پژوهش ..................... 8

    1-8 روش تحقیق ......................................... 10

    1-8-1 نوع تحقیق و روش گردآوری داده‌ها 10

    1-8-2 ابزار و شیوه گردآوری اطلاعات 10

    1-8-3 نحوه‌ی سنجش متغیرها و گردآوری داده‌ها 10

    1-8-4 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 10

    1-9 قلمرو پژوهش .............. 11

    1-10جامعه و نمونه‌ی آماری 11

    1-11 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 11

    1-12 متغیرهای پژوهش و تعریف عملیاتی آن‌ها 12

    1-13 محدودیت‌های پژوهش 14

    1-14 ساختار پژوهش ..... 15

    فصل دوم: پیشینه‌ی پژوهش

    2-1 مقدمه ............................... 17

    2-2 هوش رقابتی .................... 17

    2-2-1 تعاریف هوش رقابتی .............................................................................................................................. 18

    2-2-2 فرایند هوش رقابتی ........... 20

    2-2-3 انواع هوش رقابتی ................ 21

    2-2-4 هوش رقابتی در شرکتهای کوچک و متوسط 23

    2-3 مدیریت دانش .................... 24

    2-3-1 فرایند مدیریت دانش ................ 25

    2-3-2 عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش 26

    2-4 یادگیری سازمانی ....... 27

    2-4-1 تعاریف یادگیری سازمانی 28

    2-4-2 قابلیتهای یادگیری سازمانی 29

    2-5 نوآوری سازمانی ................... 32

    2-5-1 رویکردهای نوآوری ................... 33

    2-5-1-1 رویکرد فردگرایی ...................................................................................................................................33

    2-5-1-2 رویکرد ساختارگرایی ............................................................................................................................34

    2-5-1-3 رویکرد تعاملی .......................................................................................................................................34

    2-5-2 تعاریف نوآوری ................................ .34

    2-5-3 انواع نوآوری ................................... 35

    2-6 عملکرد سازمانی ............... 38

    2-6-1 کارت امتیازی متوازن ............... 39

    2-7 شرکتهای کوچک و متوسط 43

    2-7-1 تعاریف شرکتهای کوچک و متوسط 44

    2-7-2 ویژگی شرکتهای کوچک و متوسط 44

    2-7-3 محدودیت و چالشهای پیش روی شرکتهای کوچک و متوسط 46

    2-8 پیشینه تجربی .................. 47

    2-8-1 روابط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی 47

    2-8-2 روابط بین هوش رقابتی، نوآوری و عملکرد سازمانی 51

    2-9 جمع بندی فصل دوم 54

    فصل سوم: روش شناسی

    3-1 مقدمه ................................ 57

    3-2 فرضیه‌های تحقیق ............ 57

    3-3 مدل مفهومی پژوهش 58

    3-4 روش تحقیق ...................... 59

    3-5 جامعه ‌و نمونه آماری 60

    3-6 ابزار و شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها 60

    3-7 ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری 62

    3-7-1 روایی پرسشنامه ....................... 62

    3-7-2 پایایی پرسشنامه ...................... 62

    3-8 متغیرهای پژوهش ........... 62

    3-9 نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها 63

    3-10 جمع‌بندی فصل سوم 63

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 مقدمه .............................. 65

    4-2 آمار توصیفی ..................... 65

    4-2-1 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی 66

    4-2-2 نتایج آمار توصیفی مولفه های تحت بررسی 70

    4-2-2-1 هوش رقابتی ..........................................................................................................................................71

    4-2-2-2 مدیریت دانش .......................................................................................................................................73

    4-2-2-3 یادگیری سازمانی .................................................................................................................................75

    4-2-2-4 نوآوری ....................................................................................................................................................77

    4-2-2-5 عملکرد سازمانی ...................................................................................................................................79

    4-2-3 بررسی نرمال بودن داده ها 82

    4-3 آمار استنباطی ................. 83

    4-3-1 مدلیابی معادلات ساختاری 83

    4-3-2 تحلیل عاملی(تائیدی) .............. 83

    4-3-3 مدل ساختاری پژوهش ............ 88

    4-3-3-1 مدل مفهومی .........................................................................................................................................88

    4-3-3-2 شاخصهای مدل تحت بررسی ............................................................................................................89

    4-3-3-3 مدل ضرایب استاندارد .........................................................................................................................89

    4-3-3-4 مدل T values ...................................................................................................................................90

    4-3-4 نتایج آزمون فرضیات پژوهش 91

    4-3-4-1 تحلیل دو متغیره ..................................................................................................................................91

    4-3-4-2 تحلیل چند متغیره ...............................................................................................................................92

    4-4 جمع بندی فصل چهارم 99

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه ....................................... 102

    5-2 مروری بر خطوط کلی تحقیق 102

    5-3 یافته‌های پژوهش ................ 103

    5-3-1 یافته‌های جمعیت شناختی 103

    5-3-2 یافته‌های تحلیل تک متغیره 104

    5-4 یافته‌های آمار استنباطی 105

    5-4-1 یافته های تحلیل دو متغیره 105

    5-4-2 یافته های تحلیل چند متغیره 106

    5-5 بحث و نتیجه گیری 107

    5-6 پیشنهادات ....................... 109

    5-6-1 پیشنهادهای کاربردی .............. 109

    5-6-2 پیشنهادهایی جهت پژوهشهای آتی 111

    5-7 محدودیت‌های پژوهش 112

    منابع و مآخذ

    منابع فارسی ......................................................................................................................................................................113

    منابع انگلیسی ...................................................................................................................................................................114

    ضمائم و پیوست‌ها

    پیوست 3-1: پرسشنامه پژوهش ..................................................................................................................................124

    پیوست 4-1: خروجی های نرم افزار ............................................................................................................................127

    1-1 مقدمه

    شرکتها با محیطی پر از تلاطم و تغییرات سریع و پیچیده ای مواجه هستند. در چنین محیط هایی برای شرکتها حفظ مزیت رقابتی دشوار و چالشی بزرگ محسوب می شود. بنابر این شرکتها برای حفظ مزیت رقابتی باید به دنبال فرصتهای ایده آل محیطی باشند تا با بهره برداری از چنین فرصتهایی بتوانند موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشند. شرکتها برای حضور فعال در چنین محیط های فرارقابتی باید درک و شناخت بهتری از رقابت و نیروهای رقابتی که بر موفقیتشان تاثیر می گذارند، داشته باشند. شرکتها باید بدانند که چگونه در عرصه رقابت باقی بمانند و اینکه چگونه تغییرات درونی و بیرونی صنعتشان را پیش بینی کنند و نسبت به آن از خود عکس العمل نشان دهند(نیکولاس و ایوانجلیا[1]، 2012). به مدد افزایش هوش رقابتی است که شرکتها می توانند از محیط خود شناخت کافی داشته باشند(تارخ،1390، ص 2). دنق و لیو[2] بیان کردند که هوش رقابتی یک نقش مهم در مدیریت استراتژیک و تصمیم گیری دارد. پلتونومی و ووری[3] نیز به این نکته اشاره کردند که شرکتها از طریق هوش رقابتی می توانند دانش مرتبط و دقیقی درباره رقبا و محیط کلی کسب و کار بدست آورند. تانو و بایلتی[4] در پژوهشی به این نتیجه رسیدند که هر قدر اطلاعات هوش رقابتی در شرکتها بیشتر باشد بر روی نوآوری آنها تاثیر مثبتی می گذارد. بر عکس هوش رقابتی که بیشتر بر محیط خارجی شرکتها کار می کند، مدیریت دانش بیشتر بر روی عوامل داخلی توجه دارد(طیب و همکاران[5]، 2008). در اقتصاد مبتنی بر دانش شرکتهایی موفقترند که اقدامات مدیریت دانش را بصورت موثر اجرا کنند. از راههای دیگر جهت ایجاد و حفظ مزیت رقابتی، خلق نوآوری در شرکتهاست و بدون شک یکی از روشهای نوآور بودن سازمانها افزایش قابلیت های یادگیری

    ...

     

    متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    دانشگاه تبریز

    دانشکده اقتصاد مدیریت و بازرگانی

    گروه مدیریت

    پایان‌نامه

    برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش استراتژی

    عنوان

    تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با تاثیر تعدیل کنندگی نوآوری و یادگیری سازمانی

    استاد مشاور

    دکتر اژدر کرمی

    خرداد 1393

    برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود

    (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

    تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

    (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

    چکیده

    امروزه سازمانها با محیطهای پویا و به شدت رقابتی روبرو هستند و برای اینکه بتوانند در چنین محیطهایی به حیات خود ادامه دهند، به ابزارهای جدیدی برای بقای خود در عرصه رقابت نیاز دارند. از جمله این ابزارها، هوش رقابتی و مدیریت دانش می باشد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با نقش تعدیل کنندگی یادگیری سازمانی و نوآوری می باشد.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جهت سنجش هوش رقابتی از 3 بعد هوش بازار، هوش رقبا و هوش تکنولوژی ، برای مدیریت دانش از 3 مولفه، جذب دانش، تفسیر دانش و به کارگیری دانش، برای یادگیری سازمانی از 4 قابلیت تعهد مدیریتی، دید سیستمی، فضای باز و آزمایشگری و انتقال و یکپارچه سازی دانش، جهت سنجش نوآوری از دو بعد نوآوری محصول و فرایند و سرانجام جهت سنجش عملکرد سازمانی از ابعاد معرفی شده توسط کاپلان و نورتون ( بعد مالی، مشتری، فرایند داخلی و بعد یادگیری و رشد) بهره گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکتهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی تبریز میباشد که حجم نمونه آماری نیز همان جامعه آماری تعیین شده است. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و Lisrel استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که تمامی فرضیات به غیر از فرضیه 3 تائید شده اند. همچنین نوآوری و یادگیری سازمانی به عنوان متغیرهای میانجی تاثیر مستقیم هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد را تقویت می کنند.

    عناوین................................................ ......... ... .................................................................... ...صفحات

    1-1 مقدمه ................................. 2

    1-2 بیان مسئله .................... 3

    1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش 4

    1-4 اهداف پژوهش .................. 6

    1-4-1 هدف کلی .......................................................................................................... 6

    1-4-2 اهداف فرعی ................................................................................................. 6

    1-5 سؤالات پژوهش ..................................................... 6

    1-5-1 سوال اصلی .............................. 6

    1-5-2 سوالات فرعی ........................... 7

    1-6 فرضیات پژوهش .............. 7

    1-7 مدل پژوهش ..................... 8

    1-8 روش تحقیق ......................................... 10

    1-8-1 نوع تحقیق و روش گردآوری داده‌ها 10

    1-8-2 ابزار و شیوه گردآوری اطلاعات 10

    1-8-3 نحوه‌ی سنجش متغیرها و گردآوری داده‌ها 10

    1-8-4 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 10

    1-9 قلمرو پژوهش .............. 11

    1-10جامعه و نمونه‌ی آماری 11

    1-11 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 11

    1-12 متغیرهای پژوهش و تعریف عملیاتی آن‌ها 12

    1-13 محدودیت‌های پژوهش 14

    1-14 ساختار پژوهش ..... 15

    فصل دوم: پیشینه‌ی پژوهش

    2-1 مقدمه ............................... 17

    2-2 هوش رقابتی .................... 17

    2-2-1 تعاریف هوش رقابتی .............................................................................................................................. 18

    2-2-2 فرایند هوش رقابتی ........... 20

    2-2-3 انواع هوش رقابتی ................ 21

    2-2-4 هوش رقابتی در شرکتهای کوچک و متوسط 23

    2-3 مدیریت دانش .................... 24

    2-3-1 فرایند مدیریت دانش ................ 25

    2-3-2 عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش 26

    2-4 یادگیری سازمانی ....... 27

    2-4-1 تعاریف یادگیری سازمانی 28

    2-4-2 قابلیتهای یادگیری سازمانی 29

    2-5 نوآوری سازمانی ................... 32

    2-5-1 رویکردهای نوآوری ................... 33

    2-5-1-1 رویکرد فردگرایی ...................................................................................................................................33

    2-5-1-2 رویکرد ساختارگرایی ............................................................................................................................34

    2-5-1-3 رویکرد تعاملی .......................................................................................................................................34

    2-5-2 تعاریف نوآوری ................................ .34

    2-5-3 انواع نوآوری ................................... 35

    2-6 عملکرد سازمانی ............... 38

    2-6-1 کارت امتیازی متوازن ............... 39

    2-7 شرکتهای کوچک و متوسط 43

    2-7-1 تعاریف شرکتهای کوچک و متوسط 44

    2-7-2 ویژگی شرکتهای کوچک و متوسط 44

    2-7-3 محدودیت و چالشهای پیش روی شرکتهای کوچک و متوسط 46

    2-8 پیشینه تجربی .................. 47

    2-8-1 روابط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی 47

    2-8-2 روابط بین هوش رقابتی، نوآوری و عملکرد سازمانی 51

    2-9 جمع بندی فصل دوم 54

    فصل سوم: روش شناسی

    3-1 مقدمه ................................ 57

    3-2 فرضیه‌های تحقیق ............ 57

    3-3 مدل مفهومی پژوهش 58

    3-4 روش تحقیق ...................... 59

    3-5 جامعه ‌و نمونه آماری 60

    3-6 ابزار و شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها 60

    3-7 ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری 62

    3-7-1 روایی پرسشنامه ....................... 62

    3-7-2 پایایی پرسشنامه ...................... 62

    3-8 متغیرهای پژوهش ........... 62

    3-9 نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها 63

    3-10 جمع‌بندی فصل سوم 63

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 مقدمه .............................. 65

    4-2 آمار توصیفی ..................... 65

    4-2-1 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی 66

    4-2-2 نتایج آمار توصیفی مولفه های تحت بررسی 70

    4-2-2-1 هوش رقابتی ..........................................................................................................................................71

    4-2-2-2 مدیریت دانش .......................................................................................................................................73

    4-2-2-3 یادگیری سازمانی .................................................................................................................................75

    4-2-2-4 نوآوری ....................................................................................................................................................77

    4-2-2-5 عملکرد سازمانی ...................................................................................................................................79

    4-2-3 بررسی نرمال بودن داده ها 82

    4-3 آمار استنباطی ................. 83

    4-3-1 مدلیابی معادلات ساختاری 83

    4-3-2 تحلیل عاملی(تائیدی) .............. 83

    4-3-3 مدل ساختاری پژوهش ............ 88

    4-3-3-1 مدل مفهومی .........................................................................................................................................88

    4-3-3-2 شاخصهای مدل تحت بررسی ............................................................................................................89

    4-3-3-3 مدل ضرایب استاندارد .........................................................................................................................89

    4-3-3-4 مدل T values ...................................................................................................................................90

    4-3-4 نتایج آزمون فرضیات پژوهش 91

    4-3-4-1 تحلیل دو متغیره ..................................................................................................................................91

    4-3-4-2 تحلیل چند متغیره ...............................................................................................................................92

    4-4 جمع بندی فصل چهارم 99

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه ....................................... 102

    5-2 مروری بر خطوط کلی تحقیق 102

    5-3 یافته‌های پژوهش ................ 103

    5-3-1 یافته‌های جمعیت شناختی 103

    5-3-2 یافته‌های تحلیل تک متغیره 104

    5-4 یافته‌های آمار استنباطی 105

    5-4-1 یافته های تحلیل دو متغیره 105

    5-4-2 یافته های تحلیل چند متغیره 106

    5-5 بحث و نتیجه گیری 107

    5-6 پیشنهادات ....................... 109

    5-6-1 پیشنهادهای کاربردی .............. 109

    5-6-2 پیشنهادهایی جهت پژوهشهای آتی 111

    5-7 محدودیت‌های پژوهش 112

    منابع و مآخذ

    منابع فارسی ......................................................................................................................................................................113

    منابع انگلیسی ...................................................................................................................................................................114

    ضمائم و پیوست‌ها

    پیوست 3-1: پرسشنامه پژوهش ..................................................................................................................................124

    پیوست 4-1: خروجی های نرم افزار ............................................................................................................................127

    1-1 مقدمه

    شرکتها با محیطی پر از تلاطم و تغییرات سریع و پیچیده ای مواجه هستند. در چنین محیط هایی برای شرکتها حفظ مزیت رقابتی دشوار و چالشی بزرگ محسوب می شود. بنابر این شرکتها برای حفظ مزیت رقابتی باید به دنبال فرصتهای ایده آل محیطی باشند تا با بهره برداری از چنین فرصتهایی بتوانند موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشند. شرکتها برای حضور فعال در چنین محیط های فرارقابتی باید درک و شناخت بهتری از رقابت و نیروهای رقابتی که بر موفقیتشان تاثیر می گذارند، داشته باشند. شرکتها باید بدانند که چگونه در عرصه رقابت باقی بمانند و اینکه چگونه تغییرات درونی و بیرونی صنعتشان را پیش بینی کنند و نسبت به آن از خود عکس العمل نشان دهند(نیکولاس و ایوانجلیا[1]، 2012). به مدد افزایش هوش رقابتی است که شرکتها می توانند از محیط خود شناخت کافی داشته باشند(تارخ،1390، ص 2). دنق و لیو[2] بیان کردند که هوش رقابتی یک نقش مهم در مدیریت استراتژیک و تصمیم گیری دارد. پلتونومی و ووری[3] نیز به این نکته اشاره کردند که شرکتها از طریق هوش رقابتی می توانند دانش مرتبط و دقیقی درباره رقبا و محیط کلی کسب و کار بدست آورند. تانو و بایلتی[4] در پژوهشی به این نتیجه رسیدند که هر قدر اطلاعات هوش رقابتی در شرکتها بیشتر باشد بر روی نوآوری آنها تاثیر مثبتی می گذارد. بر عکس هوش رقابتی که بیشتر بر محیط خارجی شرکتها کار می کند، مدیریت دانش بیشتر بر روی عوامل داخلی توجه دارد(طیب و همکاران[5]، 2008). در اقتصاد مبتنی بر دانش شرکتهایی موفقترند که اقدامات مدیریت دانش را بصورت موثر اجرا کنند. از راههای دیگر جهت ایجاد و حفظ مزیت رقابتی، خلق نوآوری در شرکتهاست و بدون شک یکی از روشهای نوآور بودن سازمانها افزایش قابلیت های یادگیری سازمانی است که افزایش این قابلیتها خود نتیجه اجرای کارآمد مدیریت دانش در شرکتهاست(لیائو و وو[6]، 2010). هم مدیریت دانش و هم هوش رقابتی هردو به نحوی ابزارهای قدرتمندی در کسب مزیت رقابتی برای شرکتها محسوب می شوند.

    1-2 بیان مسئله

    در اقتصاد جهانی، تبادل اطلاعات در سطح کره زمین و در طول و عرض جغرافیایی در زمان نانوثانیه صورت می گیرد. بنابر این نیاز به گردش سریع اطلاعات برای رقابتی پویا و تجارتی هوشمند، اجتناب ناپذیر است. لذا شرکتهای حرفه ای درصدد هستند تا ابزارهای مورد نیاز شرکتهایی را که می خواهند سریع، متمرکز و منعطف باشند و موقعیت و مزیت رقابتی آنها حفظ شود را مهیامی سازند(تارخ، 1390، ص 2 ). می توان گفت حفظ مزیت رقابتی چالش برانگیزترین مساله پیش روی شرکتها در اقتصاد پویا و متغیر کنونی به حساب می آید. برای حفظ مزیت رقابتی شرکتها باید از محیط خود آگاهی کامل داشته باشند که این آگاهی از طریق اجرای فعالیتهای هوش رقابتی محقق می یابد. هوش رقابتی به سازمانها در شناسایی محیط اطراف خود کمک می کند. تجزیه و تحلیل اطلاعات در محیط رقابتی، یک منبع مهم و حیاتی برای شرکتها در ظرفیت بنگاه جهت معرفی محصولات/خدمات و فرایندهای جدید به شمار می رود. همچنین هوش رقابتی منبع اطلاعاتی مهمی برای برنامه ریزی و دیگر فعالیتهای سازمان می باشد. زیرا آن اطلاعاتی را درباره رفتار فعلی و آتی رقبا و محیط کلی کسب وکار فراهم می کند(نصری[7]،2011).

    عصر حاضر، عصر تغییر و تحولات اساسی و بنیادی است و سازمانهایی می توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند و در صحنه رقابت باقی بمانند که مدیران و رهبرانی کارآمد، تغییر گرا و با چشم اندازی بلند مدت داشته باشند. در سالهای اخیر هوش رقابتی و مدیریت دانش به مفاهیم مهم مدیریت تبدیل شده و بسیاری از شرکتهای بزرگ آن را به جزئی از فرهنگ سازمانی خود تبدیل کرده اند. افزایش هوش رقابتی موجب می گردد شرکتها اطلاعات محیط اطراف خود را سریعتر و با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کرده و نتایج حاصل را به طریق سودمند ذخیره و در مواقع مقتضی در دسترس تصمیم گیرندگان قرار دهند. این امر جریان تبادل اطلاعات و دانش را در بستر شرکتها تسریع کرده و اثربخشی فرایند تفکر و تصمیم گیری گروهی را به نحو چشمگیری بهبود می بخشد(پاک مرام، 1388). بنابر این هوش رقابتی به عنوان یک ابزار برای بهبود رقابت پذیری شرکتها معرفی شده است. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار می آید. گرد آوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به شرکتهای رقیب در امر تدوین استراتژی نقش حیاتی دارد. هدف اصلی هوش رقابتی دستیابی به داده ها و اطلاعاتی در مورد محیط، رقبا و بازار و... است. از این رو هوش رقابتی موثر نه تنها نیازمند اطلاعاتی پیرامون رقباست، بلکه همچنین نیازمند اطلاعاتی درباره سایر تمایلات محیطی از قبیل تحولات تکنولوژی، تحولات بازار، تحولات اجتماعی و راهبردی میباشد)رواچ و سانتی[8]، 2001).

    همچنین برای اینکه سازمانها بتوانند در عرصه رقابت حضور داشته باشند ناچارند در یکی از زمینه ها نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی داشته باشند و برای این کار یکی از راهکارها این است که سازمانها نوآور باشند. مدیریت دانش یکی از راههای غیر قابل انکار برای دستیابی به نوآوری است. در اقتصاد مبتنی بر دانش سازمانهایی که بتوانند مدیریت دانش را بصورت موثر اجرا کنند می توان گفت که عملکرد بالایی نسبت به دیگر سازمانها دارند(لانگ و لین[9] ،2012). پژوهش حاضر بر آن است تا عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط را با تاثیر متغیرهای هوش رقابتی و مدیریت دانش با تعدیل کنندگی نوآوری و یادگیری سازمانی مورد سنجش قرار دهد. مساله این پژوهش این است که آیا اجرای هوش رقابتی و مدیریت دانش در شرکتهای کوچک و متوسط تاثیری بر عملکرد شرکت دارد؟

    1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش

    بصورت فزاینده، شرکتها توجه ویژه ای به فعالیتهای هوش رقابتی می کنند بدلیل اینکه آنها نیازهای سازمانی را از طریق جمع آوری، تفسیر و انتشار اطلاعات خارجی حمایت می کند. دانستن اینکه چگونه ارزش افزوده اطلاعات موجب حفظ مزیت رقابتی می گردد، عامل کلیدی برای اجرای فرایند هوش رقابتی می باشد(استرائوس[10] و تویت[11]، 2009). کاهانر[12] در کتاب خود از هوش رقابتی به عنوان آخرین سلاح سازمانها در جنگ اقتصاد جهانی یاد می کند. وی به دلایل نیاز شرکتها به هوش رقابتی اشاره می کند که در شکل زیر آورده شده است:

    شکل1-1: اهمیت هوش رقابتی

    منبع: کاهانر بر گرفته از استرائوس و تویت، 2010

    همچنین منافع حاصل از اجرای موثر مدیریت دانش موجب گردیده تا بسیاری از شرکتها در قرن 21 به اجرای مدیریت دانش رو آورند. اگر مدیریت دانش به خوبی اجرا شود موجب افزایش یادگیری سازمانی و نهایتا خلق نوآوری می گردد(لیائو و وو ، 2010). هوش رقابتی و مدیریت دانش یک هم افزایی جهت کسب و حفظ مزیت رقابتی ایجاد می کنند. هوش رقابتی به جستجوی اطلاعات محیطی می پردازد و مدیریت دانش بیشتر بر سازماندهی و تفسیر و به کارگیری این اطلاعات محیطی در درون شرکت می پردازد(طیب و همکاران[13]، 2008). مطالعات کمی بر روی موضوع پژوهش صورت گرفته که نشانگر اهمیت این پژوهش می باشد. همچنین کاربردی بودن پژوهش نیز می توانند به شرکتهای کوچک و متوسط کمک بسزایی برساند.

    1-4 اهداف پژوهش

    1-4-1 هدف کلی

    هدف کلی پژوهش بررسی تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با نقش تعدیل کنندگی یادگیری سازمانی و نوآوری می باشد. اهداف فرعی پژوهش نیز در زیر آورده شده است

    1-4-2 اهداف فرعی

    1. بررسی تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط
    2. بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط
    3. بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد در شرکتهای کوچک و متوسط
    4. بررسی تاثیر هوش رقابتی بر نوآوری سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط
    5. بررسی تاثیر نوآوری بر عملکرد سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط
    6. بررسی تاثیر هوش رقابتی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط
    7. بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی یادگیری سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط
    8. بررسی تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط
    9. بررسی تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری با نقش میانجی یادگیری سازمانی
    10. بررسی تاثیر هوش رقابتی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط
    11. بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط

    1-5 سؤالات پژوهش

    1-5-1 سوال اصلی

    تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با نقش تعدیل کننده نوآوری و یادگیری سازمانی چگونه است؟

    1-5-2 سوالات فرعی

    1. تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط چگونه است؟
    2. آیا یادگیری سازمانی بر نوآوری شرکتهای کوچک ومتوسط تاثیر دارد؟
    3. آیا یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط تاثیر دارد؟
    4. تاثیر هوش رقابتی بر نوآوری شرکتهای کوچک و متوسط چگونه است؟
    5. آیا نوآوری بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط تاثیر می گذارد؟
    6. تاثیر هوش رقابتی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با نقش میانجی نوآوری چگونه است؟
    7. تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با میانجی گری یادگیری سازمانی چگونه است؟
    8. تاثیر مدیریت دانش یر نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط چگونه است؟
    9. تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری با نقش میانجی یادگیری سازمانی چگونه است؟
    10. تاثیر هوش رقابتی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط چگونه است؟
    11. تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط چگونه است؟

    1-6 فرضیات پژوهش

    1. مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی تاثیر مثبتی دارد.
    2. یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبتی دارد.
    3. مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و مستقیمی دارد.
    4. مدیریت دانش با میانجی گری یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و غیر مستقیمی دارد.
    5. مدیریت دانش با میانجی گری یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
    6. هوش رقابتی بر نوآوری سازمانی تاثیر مثبت ومعناداری دارد.
    7. نوآوری سازمانی تاثیر مثبتی برعملکرد سازمانی دارد.
    8. هوش رقابتی تاثیر مثبت و مستقیمی بر عملکرد سازمانی دارد.
    9. هوش رقابتی با توجه به نقش میانجی نوآوری بطور غیر مستقیم بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبتی دارد.
    10. مدیریت دانش بر نوآوری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
    11. یادگیری سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر نوآوری دارد.

    1-7 مدل پژوهش

    پس از مطالعه‌ی پیشینه‌ی پژوهش شکاف مدل مفهومی پژوهش مطابق شکل 1-1 ارائه شده است.

    [13] Taib & et al

    تعداد صفحه :173

    قیمت :37500 تومان

     

    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

    و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

    پشتیبانی سایت serderehi@gmail.comپایان نامه تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با...

      انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 12
    کسب درآمد 300هزار تومان در 60دقیقه

    کسب درآمد 300هزار تومان در 60دقیقه

    کسب درآمد 300/000تومان در 60 دقیقه آپدیت مهرماه 97 نکته: دوستان عزیز یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران میپرسند اینه که آیا پکیج شما همون پکیجی هستش که تو اینترنت زده (کسب درآمد ۳۰۰ هزار در 30 دقیقه ) ؟! نخیر ، اون (پکیج کسب درآمد ۳۰۰،۰۰۰ در ۳۰ دقیقه ) به شما کلا یک چیز دیگه رو ...

    کارآمدترین استراتژی معامله پرسود باینری آپشن

    کارآمدترین استراتژی معامله پرسود باینری آپشن

    آموزش بصورت تصویری بوده و از تمامی مراحل ابتدایی تا انتهایی استراتژی با استفاده ازویدئو توضیحات کامل داده شده است ماحصل 6سال تجربه شخصی بنده در زمینه بروکر الیمپ ترید هست که طی سالها تجربه بارها طبق روند آپدیت شده و به پختگی لازم رسیده . تصمیم گیری سختی انجام دادم و ...

    نرم افزارکنترل گوشی فرزندان و همسر(فوق حرفه ای و

    نرم افزارکنترل گوشی فرزندان و همسر(فوق حرفه ای و

    نرم افزارکنترل گوشی همسر و فرزندان(فوق حرفه ای و VIP) از جمله گزارشاتی که می توانید با این پکیج به آن ها دسترسی داشته باشید و برای شما ارسال می کند عبارتند از: SMS های ورودی، خروجی بدون امکان حذف شدن و ارسال گزارش لحظه ای به همراه شماره فرد و متن پیام، تماس های ورودی،خروجی و از ...

    کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

    کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

    این محصول آپدیت شد تاریخ 1397/05/26 اضافه شدن ویدیوی جدید بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد اینترنتی سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم ...

    پکیج کسب درآمد از اینترنت

    پکیج کسب درآمد از اینترنت

    پکیج کسب درآمد از طریق اینترنت با سلام خدمت شما دوست عزیز امیدوارم هرجا که هستید سلامت باشید. ببینید دوست عزیز ما پکیج رو جوری درست و طراحی کردیم، که چه یک خانم خانه دار چه یک دانشجو چه.... قادر هست از طریق این پکیج کسب درآمد کند. شما فقط به یک خط اینترنت و به یک موبایل یا ...

    كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل ١٣٠ هزار تومان

    كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل ١٣٠ هزار تومان

    سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني داري.. اگه ميخواي يك فعاليت جديد رو شروع كني .. و يا حتي ميخواي وضعيت زندگيتو بهتر و بهتر كني و جاذب ثروت و موفقيت ...

    دانلود کتاب زمینه ی روانشناسی هیلگارد- تالیف

    دانلود کتاب زمینه ی روانشناسی هیلگارد- تالیف

    دانلود کتاب زمینه ی روانشناسی هیلگارد تالیف ریتا اتکینسون و ریچارد اتکینسون ترجمه محمد تقی براهنی و بهروز بیرشک منبع آزمون ارشد روانشناسی شامل 716 صفحه در قالب فایل pdf ...

    زندگی شیرین

    زندگی شیرین

    اگر واقعا می خواهید با مشکلات جنسیتان به کلی خدا حافظی کنید لطفا مطالب زیر را با دقت بخوانید...! در اين سايت روشي را به شما معرفي مي كنيم براي بزرگ كردن آلت تناسلي كه نتايج فوق العاده اي براي شما در بر خواهد داشت،كه خودتان هم باور نمي كنيد: . . . 1-افزايش طول و ضخامت به ...

    دریافت فایل : زندگی شیرین
    دانلود رایگان کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

    دانلود رایگان کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

    معرفی کتاب:(روان درمانی اگزیستانسیال فارسی) روان درمانی اگزیستانسیال گونه ای روان درمانی پرکار یا پویه نگر است. پویا اصطلاحی ست که در حیطه ی بهداشت روان به چهره روان پویه شناسی بسیار بهره گیری می شود؛ و اگر کسی بخواهد یگانه از اساسی ترین ویژگی های رویکرد اگزیستانسیال را ...

    اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

    اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

    -اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و مرتب و منظم به همراه راهنما در هر بخش، با قیمتی ...

    کسب درامداز اینترنت تضمینی

    کسب درامداز اینترنت تضمینی

    پکیج کسب درآمداسان از اینترنت اپدیت جدید 15 ابان 1397 مناسب برای تمامی افرادباهرسن ودانشی این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید تضمین100%بازگشت وجه درصورت عدم کسب این مبلغ هدیه ویژه پس از خرید این محصول: 1.نرم افزار کی به وای فای وصله نرم افزاری برای شناسایی ...

    کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ( با تضمین

    کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ( با تضمین

    کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم بعضی افراد به سایت شاهین زند با نام نوین بینش پیام ارسال می کنند و توضیح می دهند مبلغی را جهت خرید این کتاب پرداخت کرده اند ولی کتابی در اختیار آن ها قرار نگرفته است. متاسفانه بعضی افراد سودجو از نام این کتاب و نام شاهین زند استفاده کرده ...

    آموزش رایگان کسب درآمد از سایت الیمپ

    آموزش رایگان کسب درآمد از سایت الیمپ

    خیلی از دوستان سوال پرسیدن در مورد نحوه ثبت نام که ما در ویدیو زیر تمام موارد را آموزش دادیم در ویدیو زیر در مورد نحوه ثبت نام در سایت الیمپ و آشنایی با تمام اجزای مهم سایت الیمپ توضیح دادیم . برای رفتن به سایت الیمپ اصلی کلیک کنید برای رفتن به سایت نمایندگی ...

    کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

    کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

    اگه واقعا خواهان تغییر و درآمدزایی هستید، این صفحه رو کامل مطالعه کنید، در غیر این صورت میتونید با خیال راحت این صفحه رو ترک کنید :) این روزها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، کسب درآمد برای خیلی از افراد جامعه بسیار دشوار است. بسیاری از افراد به امید ...

    ردیابی افراد بدون نیاز به نصب نرم افزار+ردیاب

    ردیابی افراد بدون نیاز به نصب نرم افزار+ردیاب

    معرفی نرم افزار: ردیابی افراد در تلگرام+شناسایی آدرس محل سکونت + شماره یاب این ردیاب کاملا قانونی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.و هیچ گونه هک کردن و یا رفتن به اطلاعات شخصی طرف در کار نبوده و تمام آموزشها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی میباشد،و هیچ گونه ورود ...

    دانلود رایگان کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد (متن

    دانلود رایگان کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد (متن

    معرفی کتاب:زمینه روانشناسی هیلگارد (متن کامل) نويسنده:اتکینسون مترجم:دکتر براهنی فرمت کتاب:پی دی افpdf(کیفیت عالی) زبان کتاب:فارسی سفارش کتاب(pdf,چاپی)و پشتیبانی تلگرام:09103894814 ...

    نسخه ویژه برنامه اد ممبر بی نهایت

    نسخه ویژه برنامه اد ممبر بی نهایت

    با سلام خدمت تمام عزیزانی که از سایت فروشگاهی کافه فایل دیدن میکنند اول دوستان میخواستم قبل از فروش بسته ادد ممبر تلگرام یک توضیحی رو براتون بدم : جدیدا در بین برخی از سایت ها متاسفانه شاهد فروش این بسته هستیم اما این دوستان با بداخلاقی هایی که دارند نمیخواهند اطلاع بدن که ...

    اندیکاتور ای کیو آپشن

    اندیکاتور ای کیو آپشن

    نام این اندیکاتور ای کیو آپشن هست ولی میتوانید در سایت الیمپ هم ازش استفاده کنید به درخواست دوستان این اندیکاتور به صورت تکی در سایت قرار گرفته ...

    ملت عشق

    ملت عشق

    کتاب ملت عشقعنوان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه را به دست آورده است. این کتاب در ایران هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. در قسمتی از پشت جلد کتاب آمده است: مولانا خودش را «خاموش» می نامید؛ یعنی ساکت. هیچ به این ...

    دریافت فایل : ملت عشق
    تماس ناشناس و رایگان با شماره دلخواه+شماره مجازی

    تماس ناشناس و رایگان با شماره دلخواه+شماره مجازی

    برنامه تماس رایگان با دیگران با شماره ناشناس به صورت کاملا رایگان بدون نیاز به روت به وسیله این برنامه میتوانید با شماره دلخواه خود به دیگران زنگ بزنید. یعنی زمانی که شما با دیگران تماس می گیرید شماره دلخواهی که شما در برنامه وارد کرده اید برای شخصی که با وی تماس ...

    اندیکاتور باینری

    اندیکاتور باینری

    اندیکاتور باینری در این محصول فقط اندیکاتور باینری قرار داده شده به درخواست کاربران گرامی . خیلی از دوستان سوال پرسیدن در مورد نحوه ثبت نام که ما در ویدیو زیر تمام موارد را آموزش دادیم در ویدیو زیر در مورد نحوه ثبت نام در سایت الیمپ و آشنایی با تمام اجزای مهم سایت ...

    دریافت فایل : اندیکاتور باینری
    دانلود کتاب حقوق اساسی 1 - حسن خسروی - حقوق پیام

    دانلود کتاب حقوق اساسی 1 - حسن خسروی - حقوق پیام

    دانلود کتاب حقوق اساسی 1 تالیف دکتر حسن خسروی منبع رشته حقوق پیام نور شامل 221 صفحه در قالب فایل pdf ...

    دانلود کتاب نایاب مادرکافی جوفراست در مورد

    دانلود کتاب نایاب مادرکافی جوفراست در مورد

    مادر احسان از دستش کلافه شده است. احسان ۱۰ سال دارد و در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل می‌کند. او گاهی اوقات رفتارهای بد و پرخاشگرانه‌ای از خود نشان می‌دهد. احسان وقتی عصبانی می‌شود همه چیز را به هم می‌ریزد؛ از کوسن‌های مبل که به اطراف پرتاب می‌شود بگیرید تا کاغذ ...

    پکیج بهترین برنامه های ردیابی و کنترل همسر و

    پکیج بهترین برنامه های ردیابی و کنترل همسر و

    کاملترین پکیج برنامه های ردیابی و کنترل گوشی همسر و فرزند + آموزش برنامه های پکیج: آموزش ردیابی گوشی سرقت شده بدون نصب برنامه برنامه اندروید ردیابی با ارسال پیامک و بدون نیاز به فعال بودن GPS برنامه اندروید کنترل کامل گوشی و دریافت پیامک ها و تماس ها و ...

    کتاب نظریه های حسابرسی دکتر جواد رضازاده

    کتاب نظریه های حسابرسی دکتر جواد رضازاده به تعداد 46 صفحه pdf دو طرف اسکن مناسب دانشجویان ارشد و دکتری حسابداری شامل سرفصل های زیر می باشد فصل اول: علم و عمل حسابرسی فصل دوم: در این فایل موجود نمی باشد فصل سوم: عرضه و تقاضای اطلاعات حسابداری فصل چهارم: تقاضا برای حسابرسی فصل ...

    دانلود برنامه رستاخیز مردگان

    دانلود برنامه رستاخیز مردگان

    کتاب رستاخیز مردگان با ترجمه فارسی فرمت فایل:APK حجم:10مگابایت کتاب نکرونومیکون رستاخیز مردگان (همراه با ترجمه فارسی آن) و یا کتاب دیوانه کننده القابی است که روی این کتاب نهاده اند. نام دیگرش اما الضعیف است. نویسنده اصلی این کتاب فردی بدوی اهل شام به نام عبدل ال حضرت در سال ۶۹۹ ...

    دانلود نسخه کامل کارتون پوکویو - دوبله فارسی

    دانلود نسخه کامل کارتون پوکویو - دوبله فارسی

    پوکویو (اسپانیایی: Pocoyó) نام یک مجموعهٔ تلویزیونی کارتونی اسپانیایی-بریتانیایی است که ویژه کودکانِ پیش‌دبستانی ساخته شده است و خالق آن «گی‌یرمو گارسیا کارسی»، «کُلمن لوپز»، «لوئیس گایه‌گو» و «دیوید کانتویا» هستند. تاکنون دو فصل از این مجموعه ...

    علائم راهنمایی و رانندگی به سه زبان انگلیسی

    علائم راهنمایی و رانندگی به سه زبان انگلیسی

    یک مجموعه کامل از تمام علائم راهنمایی و رانندگی به سه زبان انگلیسی وعربی و فارسی که کابرد بسیار زیادی دارد . امیدوارم از این محصول نهایت استفاده را ببرید. ...

    تایپ در منزل با درآمد عالی

    تایپ در منزل با درآمد عالی

    پکیج عالی تایپ و ترجمه ی متون در منزل با درآمد بالا اگر دانشجو هستید و دنبال کار در منزل با پورسانت عالی هستید. اگر دنبال کارهایی از قبیل تایپ و ترجمه در منزل هستید. دیگر نگران بیکاری نباشید بهترین پکیج تایپ و ترجمه ی متون با ...

    دانلود کتاب ایموشن کد و بادی کد نوشته دکتر بردلی

    دانلود کتاب ایموشن کد و بادی کد نوشته دکتر بردلی

    دارای 200 صفحه کامل ترین ورژن کتاب با این کتاب به صورت خیلی ساده، روان و روشن میتوان ای اف تی یا همان ضربه ترابی را در کمترین زمان ممکن یاد گرفت و از از برایه آزاد سازی احساسات گیر افتاده خود کمک بگیرید با کمک ای اف تی میتوان تمام بیماری هایه ناشی از احساسات گیر افتاده را ...



    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد